AllTele har idag skickat ut ebrev till alla sina epostkunder angående ändrade inställningar. Detta är ett led i att förbättra och göra eposten säkrare. Lösenordet för din epostadress ska läggas in också för utgående epost. Detta gäller dig som har ett epostprogram på din dator till exempel Outlook, och för telefonappar. För själva webmeljen, där man går in på eposten via AllTeles hemsida, behöver man inte göra någonting.

Epostbrevet från AllTele är alltså inte något Spam, du kan lugnt gå in på de olika länkarna för hjälp med inställningar. Om du behöver ringa till AllTele kan du i första hand använda 0770-250 550 ( gäller för ByaNät, Bostadsrättsföreningar och liknande kollektivt anslutna kunder) de andra numren som finns i brevet går också bra att ringa. (Ifall dom frågar efter ett kundnummer så har vi inom TBN ett gemensamt nummer 468 155)

Om du inte hittar ditt lösenord till epostadressen: Leta en gång till! Sedan kan du ringa Tavelsjö ByaNäts medlemsservice 070-323 56 14. AllTele kan inte hjälpa till med lösenorden, då vi administrerar detta själva inom TBN.