Efter ip-nummeromläggningen 7-8 november har flera fått problem med utgående e-post. Det du då ska göra är att kolla dina inställningar. I augusti genomförde Bredband2 ett mailserverbyte. Alla fick då mejl med instruktioner om ändringar av inställningar. Det var 3 saker som skulle ändras:

1. Ändra utgående e-postserver till smtp.bredband2.com (tidigare var det nordiq eller skycom)
Inkommande e-postserver: pop3.bredband2.com

2. kryssa i 'Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering'

3. kontrollera att 'Använd samma inställningar som på servern för inkommande e-post' är ikryssad.

(Dessa formuleringar gäller för Outlook, liknande i andra program)

Bredband2 tog fram guider för mailbytet till olika e-postprogram som finns på: http://bredband2.com/mailbyte

Det som kan ha hänt är att du bytte till rätt adress för utgående server i augusti, men glömde kryssa i 'kräver autentisering' - vilket inte fungerar efter ip-nummeromställningen.

Det finns fler inställningsguider hos Bredband2s hemsida: bredband2.com, gå till 'guider' i nedre vänsterkanten på startsidan.
Om du har fler frågor om just e-post - ring direkt till Bredband2 s support 0770-811 000. Allt detta gäller medlemmar inom Tavelsjö ByaNät som utnyttjar Bredband 2:s e-posttjänst.