SPF Umebygdens Norra pensionärsföreninghar hållit årsmöte i Tavelsjö bygdegård med 80 medlemmar närvarande.
Mötets ordförande Sten Lindberg hälsade välkommen och uppmanade till en tyst minut för att hedra de medlemmar som avlidit under det gångna året.Därefter vidtog årsmötesförhandlingar med bl.a val av styrelse.
Sten Lindberg omvaldes till ordförande, fem ledamöter valdes, nämligen Sven-Erik Eklund, Maj Britt Näslund, Gerd Brodin, Lennart Axelsson och Nils-Åke Sandström.
Till styrelsesuppleanter valdes, Inga Lis Oskarsson, Barbro Gunnarsson och Bruno Mårdvall och till revisorer Ann-Britt Fridenborg och Alfons Karlsson med Lennart Stoltz som ersättare.
Föreningen övriga förtroendemän och kvinnor valdes enligt valberedningens förslag.Förslag att höja medlemsavgiften från 140:- till 160:- från 2010 röstades igenom. Årsmötet beslutade även en namnändring på föreningen till: SPF Umeå Norra pensionärsförening.
Ordförande avtackade avgående styrelseledamot (sekreterare) Sven-Gösta Nilsson. Även rekryteringsansvarig Naima Gustavsson.och lotteriansvariga Gurli och Henry Andersson avtackades och även Gösta Lundström som ingått i valberedningen. Samtliga fick motta varsin blombukett. Maj-Britt och Lars Robertsson som avgick från Flurkmarkgruppens matserveringsgrupp, men som inte var närvarande på årsmötet, avtackades med blomsterchecker per post.
Efter mötesförhandlingarna bjöds det på semlor och kaffe och det för dagen nya sånghäftet invigdes. Allsången leddes av Gerd Brodin som även spelade dragspel.Under den trevliga samvaron såldes även lotter med som vanligt fina vinster./ Maj-Britt N

Bildtext: Sten Lindberg avtackade Gurli och Henry Andersson, Sven-Gösta Nilsson, Naima Gustavsson och Gösta Lundström för deras insatser i avdelningen Foto: Nils-Åke Sandström